Dagens träning och dagens mat

Jag är helt slut!

Jag hann bara vila en halvtimme mellan jobbet och gymmet idag, vilket verkligen känns nu. Idag var det riktigt stressigt på jobbet och det tar en del på ryggen tyvärr. Självklart stod då ryggträning på schemat idag så nu är ryggen mör och go. idag blev det :
- marklyft 45 kg 3x6
- skivstångsrodd 20 kg 3x12
- latsdrag 25 kg 3x12
- benlyft
Jag bad även några vana gymmare om hjälp gällande min marklyftteknik. Som tur var så var det inte så illa ;) Några småsaker att förbättra bara men det blir inga problem. Teknik, och då speciellt i marklyft, är ju väldigt viktigt för att spara på ryggen. Jag ser ganska många killar i gymmet som bicepscurlar mer med ryggen (tänk limbo) än med biceps. Det kan verkligen inte kännas bra. För mig känns det mycket viktigare med en god teknik än att kunna lassa på mer vikt på stången. Ryggen samt övriga kroppen ska jag leva med många år till så jag vill att den ska må bra så länge som möjligt.

Hur som helst, efter det stressiga gympasset skyndade jag mig till body stepen där det blev 58 mycket svettiga minuter. varken ryggen eller benen (från löpningen igår) var särskilt sugna på mer träning så det blev lite tufft :P Idag orkade jag inte köra på som jag brukar men det blev ändå 468 kcal/22 g fett, det får jag vara nöjd med. Jag kan lägga mig till sängs med gott samvete idag! Imorgon är det även sista träningsdagen för veckan sen väntar tre sköna vilodagar.

Dagens mat:
- frukost: macka med ost och kalkon, en äggvita med kaviar, apelsinjuice
- mellanmål: kaffe, äpple
- lunch: korvstroganoff, bulgur, kaffe
- mellanmål: kaffe
- under träning: proteindrink
- middag: skinksås och pasta

Nu ska jag fixa till middag, duscha och förhoppningsvis städa lite. Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0