Mitt mål

Jag har länge funderat över vad jag egentligen vill åstakomma med min träning.

Till en början övergick jag från Body pump till gym för kroppens skull, då det kändes hälsosammare med ett pass/vecka för var muskelgrupp, än flera helkroppspass.  Allt eftersom har min inställning till träning förändrats och jag känner nu att det skulle vara roligt att någon gång ställa sig på en fitnesscen.

Mina ideal har förändrats någon under den korta tid jag gymtränat. I början suktade jag efter Britney Spears kropp i musikvideon till "I'm a slave 4 u", se nedan.




Nu är mitt mål snarare att få en slank, kvinnlig kropp med väldefinierade muskler. Något som är viktigt är att jag inte förlorar de kvinnliga formerna, jag vill dessutom inte vara för grov i odeffat tillstånd. Nu är mitt mål snarare mer likt kroppen nedan.



Kortfattat: Jag vill alltså ha mer definierade muskler men samtidigt inte vara för okvinnlig. Ett mål som inte har så mycket med utseendet på min kropp att göra, är att jag inom en snart framtid vill utföra Tjejklassikern. De delar jag vill förändra på min kropp är en ökning av muskelmassan samt att jag vill minska på fettet runt magen.

Min träning för att nå mitt mål är gymträning (varannan vecka högreps, varannan lågreps), Body step, löpning, längdskidåkning vintertid samt promenader med familjens hundar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0